הנהלת חשבונות דו צידית

שיטת הרישום המקובלת ביותר לרישומים החשבונאיים. רישומי העסקאות נעשים בשני חשבונות (חובה וזכות), תוך התייחסות למקורות ושימושים (לדוגמא: סחורה שנקנתה במזומן – השימוש שלה יהיה חשבון קניות שירשם בצד חובה והמקור שלה יהיה חשבון בנק/קופה שירשם בצד זכות). ברישום של כל פעולה שני הצדדים צריכים תמיד להתאזן.

שיטה זו מקיימת את העיקרון החשבונאי שסך הנכסים = סה"כ ההתחייבויות + הון עצמי, וידועה גם בשם הנהלת חשבונות כפולה.

בשיטה זו רושמים את כל ההכנסות וההוצאות בעסק ובנוסף מנהלים רישום מלא של כל הפעולות הכספיות בעסק כגון: רישום כל התנועות בבנקים, רישום כרטיסי לקוח, כרטיסי ספק, כרטיסי עובדים, כרטיסי בעל העסק, כרטיסי רכוש קבוע וכד'.

נגישות
התחל את הצ'אט
רוצים עוד מידע? צרו איתנו קשר בוואטסאפ